czwartek, 6 grudnia 2012

Rocky Road

Kiedy patrzę na tłumy już od kilku dni oblegające galerie handlowe, utwierdzam się w przekonaniu, że droga do świąt nie zawsze usłana jest różami. Czasem jest wyboista i pełna niespodziewanych, ostrych zakrętów… Zaczynam tęsknić za czasami, gdy wszystkie prezenty robiło się samemu w domu. Na szczęście moda na domowe upominki chyba powoli powraca. Bardzo mnie to cieszy. Może nie jestem Reni Jusis, butów czy koszuli sama raczej nie uszyję, ale chyba nikt się nie obrazi, jeśli zostanie obdarowany własnoręcznie przygotowanymi czekoladkami, prawda? Czekoladki Rocky Road, czyli po naszemu kostka brukowa, to nic innego jak pianki marshmallows, orzechy i dobra czekolada. Tak naprawdę od was zależy, co znajdzie się w przepisie. Możecie dorzucić herbatniki, ulubione bakalie – bez obaw, czekolada przyjmie wszystko.


Na 20 porcji.

200 g mlecznej czekolady
25 g gorzkiej czekolady
75 g małych pianek marshmallow
75 g orzechów (ja użyłam laskowych)

Rozpuść połamaną czekoladę w mikrofali lub kąpieli wodnej. (Kąpiel wodna = oprzyj mniejszy garnek z czekoladą rantem o większy z wrzącą wodą.) Rozpuszczoną czekoladę zdejmij z ognia i dodaj pianki. Ja miałam duże, więc pocięłam je nożyczkami kuchennymi na małe kwadraciki. Dorzuć orzechy i wymieszaj. Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia nakładaj czubate łyżki i odstaw w zimne miejsce, ale nie do lodówki, gdyż tam czekolada zmatowieje. Najprostszy przepis na kostkę brukową znajdziecie w książce Nigelli „Jak być domową boginią.” 


9 komentarzy:

  1. :) Fajne! Już wiem w takim razie, co słodkiego będę przyrządzać w grudniu! :) Dobrze, że można je szybko i łatwo przygotować. Uważam, że to świetny pomysł dać komuś coś zrobionego przez siebie... Tylko najlepiej by obdarowywana była osoba, która potrafi docenić taką pracę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie trzymam kciuki za domową produkcję. :-) Pozdrawiam Smaki na talerzu!

      Usuń
    2. Ja docenię! :-) N.

      Usuń
    3. Myślę, że można to świątecznie przegadać. :-)

      Usuń
  2. Właśnie zrobiłam! Nie mogę się doczekać, aż czekolada zastygnie ;) Dzięki za przepis - to idealny własnoręczny, słodki upominek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonim to Ania K. z Wrocławia :)

      Usuń
    2. Dzięki za miłe słowa Aniu! Ja lada moment zabieram się za pierniczki. :-) Ściskam przedświątecznie!

      Usuń
  3. Ja też ściskam i przesyłam najlepsze świąteczne życzenia! A kostka wyszła pyszna... :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...